Subaru


Subaru Import Polska sp. z o.o. W 1972 roku Subaru stworzyło unikalny, stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD, z myślą o spełnieniu właśnie takiej wizji. Przez następne lata, podczas Rajdowych Mistrzostw Świata gromadzono i analizowano dane z każdej rundy, a wyniki tych analiz pozwalały na stałe doskonalenie rozwiązań technicznych samochodów Subaru. Dzięki temu dziś jesteśmy w stanie zaoferować optymalne prowadzenie nie tylko na idealnie równym asfalcie, ale nawet na najbardziej wyboistych nawierzchniach i najtrudniejszych trasach o zmiennym profilu i przyczepności – tak, jak można tego oczekiwać od prawdziwego Subaru.

Przewaga stałego napędu wszystkich kół nad innymi typami napędu polega na tym, że podczas przyspieszania o określonej intensywności (silnik generuje ustalony moment napędowy), siły napędowe rozkładające się na cztery koła są mniejsze niż te same siły przypadające tylko na dwa koła. Symmetrical AWD charakteryzuje się też osiową symetrią skrzyni biegów, wału napędowego i mechanizmów różnicowych umieszczonych za silnikiem SUBARU BOXER. Oznacza to, że w porównaniu z powszechnie stosowanymi napędami 4×4, system ten stanowi unikalne, proste rozwiązanie, pozwalające, by samochód niejako samoistnie zachował pełną równowagę poprzeczną. Jednocześnie, skutkiem wyjątkowo niskiego położenia środka ciężkości silnika SUBARU BOXER, nawet podczas dynamicznej jazdy samochód weń wyposażony ulega stosunkowo niewielkim przechyłom poprzecznym i podłużnym. Wszystko to powoduje, że prowadzenie samochodu Subaru jest wyjątkowo stabilne i pewne, bez utraty komfortu jazdy.


Forester. Nieoczekiwana zdolność dawania radości.

To prawda, że wszystkie Subaru mają stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD i wszystkie poruszają się w trudnym terenie znacznie skuteczniej niż większość konkurentów. Ale trudny teren nierówny trudnemu terenowi. Przeciętna polska szosa stwarza większe wyzwania niż nowoczesna autostrada, z kolei miasto zwykle trudniej pokonać niż drogę międzymiastową. A gdy zechcecie Państwo zjechać z utwardzonego traktu i wjechać w las, na polowanie, na ryby, lub po prostu, turystycznie? Wtedy pomoże Forester, czyli Subaru, które czuje się dobrze wszędzie, od autostrady do lekkiego terenu. Jeżeli zechcemy opisać Forestera jednym słowem, nie przyjdzie nam do głowy nic lepszego niż „uniwersalny”. W tym momencie niektórzy z Państwa odwrócą się z niesmakiem, bo przecież uniwersalny to znaczy nie nadający się dobrze do czegokolwiek!


XV. Konstrukcja przystosowana do miejskich wyzwań.

Wygląd, który robi różnicę. Sprawność, która porusza. Doświadczenie, które ochrania. Oto Subaru XV. Ten samochód ma styl, duszę i wszechstronność – jest wyjątkowym narzędziem, które podąży tam, gdzie poprowadzi życie. Subaru XV łączy w sobie cechy typowego crossovera, który radzi sobie zarówno w miejskiej dżungli, jak i poza nią, ale nieobce są mu także nieprzetarte jeszcze szlaki.


Impreza. Dla wszystkich wymiarów życia.

Czas zacząć Imprezę… tak się składa, że nazwa kompaktowego Subaru mówi (po polsku) wszystko. Będzie zabawa! Ale czy poważny samochód o charakterze rodzinnym, jeden z najobszerniejszych w swojej klasie, można traktować jak zabawkę? Tu właśnie ujawnia się charakter Subaru. Można, jeżeli kierowca ma na to ochotę. Bo jest to samochód charakteryzujący się doskonałą równowagą pomiędzy radością prowadzenia i osiągami na wszystkich typach dróg. Mają Państwo na to gwarancję, dzięki wyjątkowej koncepcji inżynierskiej Subaru. Zarówno stylowy, sportowy hatchback, jak i elegancki sedan, zapewniają wszechstronne połączenie funkcjonalności i właśnie… zabawy.


Legacy. Dobry powód, aby myśleć bardziej otwarcie.

Nie każdy jest fanem off-roadu, nie wszyscy przewożą duże ładunki. Wielu z nas lubi przede wszystkim tradycyjny komfort i elegancję. Czy wybierając markę Subaru będziemy tego pozbawieni? Zdecydowanie nie! Wystarczy zdecydować się na Legacy. Ten szczegółowo dopracowany sedan klasy średniej zapewnia wszystko, czego możemy oczekiwać po aucie rodzinnym, służbowym czy reprezentacyjnym. I uwierzcie, robi to bardzo dobrze, bo wieloletnie doświadczenie firmy przynosi wyjątkowe efekty.


Outback. To, czego potrzebujesz, aby przeżyć życie w pełni.

Legacy, sedan lub kombi, może posłużyć do wypraw w głąb lasu lub nad jezioro, tam gdzie droga dawno straciła swój asfaltowy charakter, a wspomnienie po starej, brukowanej nawierzchni pojawia się w postaci luźnych kamieni. Poradzi sobie też na piaszczystej drodze do domku letniskowego, lub w kopnym śniegu, gdy jedziecie do ostatniego, dostępnego samochodem górskiego schroniska. W takich warunkach Legacy sprawdzi się nie najgorzej, a na pewno znacznie lepiej od zwykłej konkurencji. Przecież to Subaru, którego nie zatrzyma byle piach czy błotko.


WRX STI. Doskonała technologia prowadzona przez filozofię.

Współczesne WRX STI zaprojektowano tak, aby zapewniać wyjątkowe połączenie wysokiej wydajności, stabilności i zdumiewającego – dla samochodu sportowego o takich osiągach – komfortu. To, co zweryfikowano i udowodniono w rajdach samochodowych, doskonale sprawdza się podczas pokonywania codziennych tras. I żaden inny model Subaru nie zapewnia równowagi takiej, jak WRX STI.

 

Ale Subaru to nie tylko samochody…


Inteligentny System Ratunkowy, aby pomoc zawsze dotarła na czas

Idea wielofunkcyjnego systemu automatycznie wzywającego pomoc w razie wypadku samochodowego narodziła się w 2006 roku. Chodziło wtedy o stworzenie systemu, który bez ingerencji kierowcy automatycznie powiadomi służby ratownicze o zaistniałym wypadku drogowym. W przeciągu dwóch lat żmudnej pracy i testów opracowany został Inteligentny System Ratunkowy (ISR). Wtedy nasunęło się kolejne pytanie: czy nie można tak go udoskonalić, aby kierowca z jego udziałem mógł wezwać pomoc także dla innych osób, które uległy wypadkowi? Wbrew pozorom takie wezwanie pomocy zwykłym telefonem komórkowym stawia zazwyczaj służby ratownicze przed bardzo poważnym problemem: gdzie dokładnie miał miejsce wypadek?

A przecież czas, w którym pomoc dotrze do miejsca zdarzenia jest jednym z kluczowych elementów skuteczności niesienia pomocy. Idea ta doprowadziła do powstania ISR drugiej generacji. Obecnie montowany jest on do każdego nowego Subaru sprzedawanego w Autoryzowanej Sieci Sprzedaży. Zgłoszenie sytuacji awaryjnej realizowane jest przez ISR automatycznie, wskutek wyzwolenia znajdujących się w pojeździe czujników wykrywających wypadek. Dyżurujący operatorzy otrzymują natychmiast sygnał alarmu, zawierający informacje o czasie i miejscu wypadku. Można wtedy rozpocząć odpowiednie czynności, czyli powiadomić właściwe służby ratownicze i organizować pomoc. Użytkownik ma też do dyspozycji konsolę, która umożliwia wezwanie pomocy do wypadku, w którym jego samochód nie uczestniczył.


Szkolenia SJS: Doskonalenie techniki jazdy

Ze wspomnień Prezesa Rogalskiego: Na początku naszej działalności, miałem jeszcze czas i przyjemność sprzedawać samochody. Pamiętam, gdy jesienią 1999 roku pojawiło się dwóch młodzieńców zainteresowanych naszym najszybszym wówczas modelem: Imprezą GT. Myślałem, że to tylko chęć poznania samochodu, którym Krzysztof Hołowczyc zrobił taką furorę i „załapania” się na jazdę próbną. Jakież było moje zaskoczenie gdy po jej zakończeniu pojawili się następnego dnia w towarzystwie rodziców i złożyli zamówienie na dwa egzemplarze tego kultowego samochodu. Jeszcze większe było jednak moje przerażenie, gdy przypomniałem sobie w jakim stylu sam jeździłem (po pustych, dużo bardziej bezpiecznych drogach) mając lat 18 i pełne, rasowe 23 KM do dyspozycji. Przeżycie to zdopingowało mnie do pilnych poszukiwań rozwiązania problemu.

W ten sposób powstała inicjatywa Prezesa Subaru Import Polska Witolda Rogalskiego, oraz prowadzącego od 1995 r. Szkołę Doskonalenia Techniki Jazdy, Wacława Kosteckiego. Do projektu zaproszony został również ówczesny specjalista ds. sportu w SIP, pan Andrzej Lenczowski. Wkrótce utworzono Szkołę Jazdy Subaru, a przy udziale jej patrona – Krzysztofa Hołowczyca opracowano program kursów bezpiecznej jazdy. Jest to pierwsza w Polsce markowa szkoła jazdy.


Program Bezpieczny Kierowca

Celem programu jest poprawa bezpieczeństwa na drodze, poprzez bezpłatną edukację niedoświadczonych kierowców i monitoring zachowań kierowców na drodze. Bonusem są zniżki przy zawieraniu ubezpieczenia komunikacyjnego dla osób deklarujących bezpieczną jazdę. Ponieważ najczęstszą przyczyną wypadków jest nadmierna prędkość i niedostateczne opanowanie techniki jazdy, jednym z elementów programu jest bezpłatny udział niedoświadczonych kierowców w profesjonalnym szkoleniu, prowadzonym przez Szkołę Jazdy Subaru.


Akcja Siemanko: W trosce o bezpieczeństwo i kulturę na drodze

„Wszyscy ci jadący od nas wolniej, to zawalidrogi, które powinny poruszać się środkami komunikacji publicznej zamiast hamować ruch. Ci, którzy jadą od nas szybciej to piraci drogowi, którym powinno się odebrać prawo jazdy.”… Jeżeli zgadzasz się z powyższym twierdzeniem, nie czytaj dalej. Jeżeli jednak na drodze nie chcesz z innymi walczyć, lecz po prostu bezpiecznie dojeżdżać do celu podróży – być może zachęcimy i Ciebie do udziału w akcji SIEMANKO. Akcja ta, to kolejna inicjatywa Subaru Import Polska, mająca na celu poprawę bezpieczeństwa na naszych drogach.


Platinum Subaru Rally Team

Subaru rywalizuje na polskich trasach rajdowych już kilkanaście lat, natomiast jako zespół funkcjonuje od 2003 roku. Największe sukcesy odnosili zawodnicy startujący w SPRT w latach 2004-2006, zdobywając trzykrotnie z rzędu tytuły mistrzów Polski w klasyfikacjach producenckich i sponsorskich. Właśnie w Subaru w latach 2004-2006 Leszek Kuzaj odnosił swoje największe sukcesy i triumfował w krajowym czempionacie. W latach 2009-2010 barw teamu bronili Kajetan Kajetanowicz z Jarkiem Baranem, odnosząc samochodem produkcyjnym znaczne sukcesy i wygrywając rundy mistrzostw Polski z dedykowanymi specjalnie do rajdów samochodami Super 2000. W sezonach 2011 i 2012 współzawodnictwo w grupie N wygrywa kierowca L–SPRT, Wojciech Chuchała z pilotem Kamilem Hellerem. Kolejny rok przynosi powstanie zespołu Platinum Subaru Rally Team, który reprezentują duety Chuchała/Heller oraz Bębenek/Bębenek.


Zlot Plejad, czyli wspólna zabawa

Spotkanie miłośników i użytkowników Subaru to największy w Polsce zlot jednej marki samochodowej. Co roku kilkuset fanów Subaru spotyka się w innym regionie kraju. Motywem przewodnim jest dobra zabawa. Ale nie tylko, bo spełnia on też funkcje pożyteczne, pokazuje uczestnikom każdego roku nowy region, przygotowanymi zadaniami na poszczególnych trasach motywuje ich do poznawania jego piękna i zachęca do powrotu w przyszłości. Różnorodność przygotowanych atrakcji daje możliwość każdemu znalezienia czegoś dla siebie. Miłośnicy rajdów samochodowych mogą poczuć się na trasie szosowej niemalże jak kierowca rajdowy.

Dla zwolenników spokojnego, rodzinnego spędzania czasu przeznaczona jest trasa turystyczna pozwalająca zwiedzić okoliczne zabytki i poznać piękno tego regionu. Zaś ci, dla których wyzwaniem jest pokonanie leśnych duktów, brodów i innych pozornie niedostępnych miejsc, poczują się na pewno usatysfakcjonowani pokonaniem trasy terenowej. To wszystko we wspaniałej, przyjacielskiej atmosferze.


Nie mamy nic do ukrycia, czyli Carspecs

Któż z nas nie stanął przed dylematem, który samochód wybrać: czy ten tańszy, czy może ten droższy, a lepiej wyposażony. A może ta niższa cena jest złudna, a może, gdy do tego tańszego dodamy opcje wyposażenia, okaże się on wcale nie tańszy i tak dalej, i tak dalej… Jak z tego wybrnąć? Otóż jest na to sposób: www.carspecs.subaru.pl! W serwisie tym, umożliwiającym porównanie dowolnych samochodów (nie tylko marki Subaru), rzetelnie prezentujemy wszystkie parametry porównywanych pojazdów. Sprawdź sam – nie ukrywamy szczegółów!