Gwiazdy pojechały po zdrowie w Rajdzie Polski Kobiet


Gwiazdy pojechały po zdrowie w Rajdzie Polski Kobiet

39 badań cytologicznych, 92 badania mammograficzne, 86 badań wzroku, oraz 55 osób którym wykonano USG tarczycy, pomiar ciśnienia krwi, poziomu cukru, objęto konsultacją lekarza endokrynologa, skontrolowano wagę ciała, a także setki Pań poinformowanych o konieczności wykonywania badań profilaktycznych – to bilans jednodniowej akcji profilaktycznej przeprowadzonej przez Fundację Teraz Kobiety, a zorganizowanej podczas III edycji Rajdu Polski Kobiet.

Trzecia odsłona imprezy odbyła się w dniach 21 – 23 czerwca na terenie Warszawy i okolic. Na starcie stanęło 31 załóg. Nie zabrakło wśród nich gwiazd, m.in. Olgi Bończyk, Beaty Tadli, Karoliny Szostak, Ilony Adamskiej, Karoliny Lampel-Czapki, Katarzyny Jankowskiej, Magdy Stam, zespołu RMF 4racing Team – Aleksandry Kujawy i Małgorzaty Kosińskiej, Anny Jabłońskiej, Karoliny Jakobsche, czy Attasche Kulturalna Ambasady Japonii w Polsce – Pani Megumi Osugi Stępień. Paniami opiekowali się Wojtkek Chuchała – tegoroczna Twarz Rajdu i kierowca rajdowego teamu Subaru: PSRT, Kamil Butruk – kierowca rajdowy, Maciej Wisławski, jak również instruktorzy jazdy ze Szkoły Jazdy Subaru.

- Rocznie w Polsce na raka piersi choruje 16 tys. kobiet, ponad 5 tys. umiera, na raka szyjki macicy – 3 tys. choruje w tym ponad połowa przegrywa z chorobą. Liczba chorych na raka piersi wzrasta z roku na rok, dlatego tak ważne są badania profilaktyczne. Dzięki wczesnemu wykryciu raka możemy oszczędzić piersi i zwiększyć szanse przeżycia. – powiedział dr Jerzy Geremek z Centrum Onkologii w Warszawie.

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Polski Kobiet na Panie czekały liczne zadania i próby sprawnościowe, a załogi pokonały łącznie ok. 550 km na trasie Warszawa – Stara Wieś (gdzie w Centrum Japońskich Sportów i Sztuk Walki DOJO została zlokalizowana baza imprezy) – Warszawa przejeżdżając m.in., przez Skierniewice, Nowe Miasto nad Pilicą, Stara Wieś, Piekło, Niebo, Chlewiska i Czersk. Rajd Polski Kobiet to nie tylko sportowa rywalizacja na trasie, lecz także – ale przede wszystkim – promocja profilaktyki nowotworowej oraz badania, przeprowadzone w Szpitalu MSW, Centrum Onkologii oraz mammobusie podstawionym dzięki zaangażowaniu marki Castrol, a firmie Johnson & Johnson VisionCare była także możliwość przeprowadzenia bezpłatnych, wstępnych badań wzroku w mobilnym gabinecie optometrycznym.

- Życie i zdrowie Kobiety jest ważniejsze od samochodu. Jeżeli więc istnieje konieczność corocznego badania kontrolnego pojazdu, to tym bardziej taki coroczny „przegląd profilaktyczny” powinna wykonać każda kobieta – świadoma i odpowiedzialna za siebie oraz swoją rodzinę. – powiedziała dr Krystyna Backiel, Prezes Zarządu Fundacji Teraz Kobiety, pomysłodawczyni i organizator Rajdu Polski Kobiet. Start i meta III Rajdu Polski Kobiet zostały zlokalizowane na Karowej, zdecydowanie najbardziej rajdowej ulicy w naszym kraju. Zarówno przed rozpoczęciem imprezy, jak i po jej zakończeniu przejazdy pokazowe na słynnej kostce wykonywali Wojtek Chuchała oraz Kamil Butruk. Wiele atrakcji czekało także pod namiotami zespołu RMF 4racing Team.

Głównym organizatorem wydarzenia była Fundacja Teraz Kobiety. Partnerem Strategicznym i Sponsorem III edycji Rajdu Polski Kobiet – już po raz kolejny rok z rzędu – była marka Castrol. Oficjalnym partnerem motoryzacyjnym Fundacji Teraz Kobiety i Rajdu Polski Kobiet została firma Subaru Import Polska. Pozostali Główni Partnerzy to: Mazda Motor Poland, VOLVO Auto Polska, Marka SONY, Centrum Japońskich Sportów i Sztuk Walki DOJO, AM Art-Media Agencja PR oraz ATS Digital Studio DTP.

Imprezę wspierają stali Partnerzy Fundacji, m.in.: Iberia Motor Poland Company, Centrum Onkologii – Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie, Szpital MSW w Warszawie, Białostockie Centrum Onkologii, Klinika Ginekologii USK w Białymstoku, Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie, Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Białymstoku, Europejskie Centrum Zdrowia w Otwocku i szpital IBIS, Johnson & Johnson VisionCare, Krajowa Izba Gospodarcza, Szkoła Jazdy Subaru, SHOEI Premium Helmets, Golf Park Lipowy Most, POLBOT Kruszywa, NARZAN oraz Ambasada Japonii w Polsce i Wydział Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Do współpracy z Fundacją przystąpił w tym roku BYD – Automotive Europe Corporation wystawiając swoją załogę w samochodzie elektrycznym.

Już trzeci rok realizowana jest także partnerska współpraca z wieloma mediami o ogólnokrajowym i lokalnym zasięgu, których liczba wciąż się powiększa.