II edycja Rajdu Polski Kobiet


W dniach 26-27 maja w Warszawie odbędzie się II edycja Rajdu Polski Kobiet. Do sportowej rywalizacji stanie kilkadziesiąt załóg, w składzie których znajdą się m.in. popularne aktorki, piosenkarki, celebrytki i sportowcy. Do uczestnictwa w Rajdzie zaproszone zostały m.in. Anna Popek, Agnieszka Szulim, Dorota Zawadzka, a także Iza Małysz oraz Joanna Mucha (Minister Sportu i Turystyki). Twarzami tegorocznej edycji Rajdu są aktorka Ewa Gawryluk oraz rajdowiec Jarek Kazberuk. Nowością będzie udział załóg męskich, w charakterze wsparcia operacyjnego. W rajdowych autach zasiądą m.in. Paweł Szkopek, Rafał Sonik, Przemysław Saleta, Adam Badziak, Waldemar Błaszczyk oraz Kamil Butruk. Celem Rajdu, organizowanego przez Fundację Teraz Kobiety, jest walka z chorobami nowotworowymi u kobiet i promowanie wykonywania badań profilaktycznych.

- Organizując Rajd chcemy nie tylko pokazać, że kobiety doskonale radzą sobie za kółkiem. Podstawowym jego celem jest zwrócenie uwagi na rosnące statystyki zachorowań na raka i uświadomienie potrzeby dbania o zdrowie. Chcemy zachęcić kobiety do przeprowadzania cyklicznych badań, takich jak mammografia, USG piersi i narządów rodnych, badań cytologicznych, okresowych badań specjalistycznych na poziom hormonów. Świadoma profilaktyka jest najprostszym czynnikiem poprawiającym skuteczność leczenia i zapobiegania chorób nowotworowych u Kobiet – mówi dr Krystyna Backiel, Prezes Zarządu Fundacji Teraz Kobiety, pomysłodawczyni i organizator Rajdu Polski Kobiet.

Uroczyste rozpoczęcie tegorocznej edycji Rajdu odbędzie się w sobotę 26 maja około godz. 10.00 w Warszawie przy ul. Malowniczej. Stąd załogi udadzą się na rajdowe trasy, przygotowane przez Komandora Rajdu Witolda Prószyńskiego, wiodące przez podwarszawskie miejscowości (Otwock, Karczew, Góra Kalwaria, Podkowa Leśna, Lesznowola, Otrębusy, Konstancin, Piaseczno).

W trakcie II edycji Rajdu Polski Kobiet uczestniczki będą miały zorganizowane badania mammograficzne oraz cytologiczne w Centrum Onkologii – Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie oraz Europejskim Centrum Zdrowia w Otwocku. Na całej trasie rajdu rozstawione będą mammobusy, cytobusy oraz ambulanse do poboru krwi, z których będą mogły skorzystać mieszkanki okolicznych miejscowości. W tych miastach, w których znajdują się placówki szpitalne, np. w Piasecznie, specjalne dyżury pełnić będą gabinety ginekologiczne i mammograficzne.

Przed Rajdem i po jego zakończeniu realizowane będą pikniki medyczne w różnych miastach Polski i przy udziale partnerów samochodowych. Na zakończenie Rajdu Polski Kobiet odbędzie się podsumowanie efektów akcji badań profilaktycznych oraz wyników sportowych. Efekty medyczne i statystyczne zostaną przekazane do mediów po zakończeniu wszystkich badań profilaktycznych. Konferencje prasowe z udziałem partnerów i sponsorów, poświęcone omówieniu celów medycznych oraz sportowych, związanych z II edycją Rajdu Polski Kobiet, odbędą się 26 kwietnia, 22 maja oraz po rajdzie, 31 maja 2012 roku.

Głównym organizatorem wydarzenia jest Fundacja Teraz Kobiety.

Partnerami samochodowymi są SEAT, SUBARU, Volvo Auto Polska


Partnerem strategicznym i sponsorem II edycji Rajdu Polski Kobiet jest marka Castrol

Oficjalnym Partnerem Fundacji – jest Iberia Motor Company

Sponsorem II edycji Rajdu Polski Kobiet jest Volvo Auto Polska

Imprezę wspierają m.in.: Krajowa Izba Gospodarcza, Centrum Onkologii – Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie, Białostockie Centrum Onkologii, Regionalne Centra Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie, Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Gdańsku, Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Gdańsku, Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Szczecinie, Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Krakowie, Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Lublinie, Grupa Medyczna LUX MED FADO, Grupa Medyczna MEDICA z Łodzi, Wyższa Szkoła Medyczna w Białymstoku, Europejskie Centrum Zdrowia w Otwocku, Urzędy miast i gmin leżących na trasie II edycji Rajdu Polski Kobiet, Automobilklub Centrum z Warszawy, AM Art-Media Agencja PR, ATS – System, Estee Lauder.