Kiedy warto stosować reklamy outdoorowe?

Nośniki reklamy zewnętrznej mają w Polsce bardzo dobrą opinię. Korzystają z nich jednakowo olbrzymie korporacje, jak też małe lokalne firmy. Aby jednak te formy reklamy okazały się skuteczne, muszą zostać odpowiednio rozplanowane, a przede wszystkim dostosowane do specyfiki danej firmy.

Zasięg reklam – jak go wykorzystać?

Ulica i przestrzeń publiczna to dobre miejsce na reklamę. Możemy tutaj wykorzystać banery wielkoformatowe, możliwa jest też reklama na przystankach. Najłatwiejszym sposobem jest oczywiście wykupienie kilkuset czy kilku tysięcy banerów w całym kraju. Jednak to rozwiązanie dostępne tylko dla najbogatszych i największych firm. Jeśli nie mamy takich środków, to zdecydujmy się na reklamę ruchomą. W takim przypadku przez pierwsze dwa tygodnie, dany baner będzie znajdował się w jednym wybranym przez nas miejscu, a przez następne dwa tygodnie, może wisieć kilkaset kilometrów dalej. Aby jednak było to skuteczne, to musimy pamiętać, że reklama musi iść za naszym klientem. Plakat, baner ma się znaleźć tam, gdzie bywają ludzie, którzy potencjalnie mogą skorzystać z naszych usług. Umieszczanie reklamy żłobka czy przedszkola koło pubu jest kompletnym bez sensem i wyrzucaniem pieniędzy w błoto.

Ile czasu reklama oddziałuje na klienta?

Reklama na zewnątrz powinna być stosowana wtedy, kiedy mamy jakieś nowe treści do przekazania klientowi lub chcemy wejść na rynek. Każda reklama ma jeden cel – pobudzić umysł klienta i zmusić go do myślenia o naszej marce lub firmie. Aby było to skuteczne, musimy dotrzeć do niego z nowym i świeżym przekazem. Kiedy wprowadzamy nowy produkt lub zmieniamy image, warto poinformować o tym potencjalnych klientów. Okazją może być wyprzedaż, obniżka czy specjalna kampania promocyjna. Jednocześnie musimy pamiętać, że reklama powinna być jak najbardziej czytelna i przemyślana. Generalna zasada mówi, że im mniej treści, tym łatwiej odbiorcy zapamiętają przekaz. Kilka danych kontaktowych, szereg logotypów, wizerunki kilku osób – to wszystko tworzy chaos, a przekaz jest nieczytelny. Ostatecznie warto też zadbać o to, aby reklama była dowcipna czy celna. Dobrze dopracowany przekaz, zabawny i nawet złośliwy może zdziałać cuda.

Kiedy warto stosować reklamy outdoorowe?
Oceń post