Na jakich portalach warto prowadzić fanpage firmy?

Aż 15 milionów Polaków korzysta z Facebooka, dlatego prawie każda firma zakładająca profile społecznościowe, które mają za zadanie ją wypromować celuje w prowadzenie firmowego Facebooka. Jednak czy to jedyny portal na którym można prowadzić firmową stronę? Na szczęście nie!

Aktywny użytkownik poszukiwany

Mimo, że tak wiele osób ma konto na Facebooku to nie oznacza to, że codziennie aż 15 milionów osób w Polsce z niego korzysta. Tworząc fanpage firmowy nie można zapomnieć o tym, że aby odniósł sukces muszą go tworzyć także aktywni użytkownicy. Większość osób po prostu przegląda polubione strony w tym fanpage firmowy lubianych marek, ale nic nie robi. A w prowadzeniu firmowego Facebooka chodzi o to, aby wzbudzić zainteresowanie użytkowników oraz aby podejmowali oni akcje takie jakie lubienie postów, zdjęć, komentowanie czy dzielenie się nimi ze swoimi znajomymi.

Z drugiej zaś strony aż 70% osób szuka informacji o markach i produktach na portalach typu social media, zatem nawet jeśli nie udzielają się regularnie na fanpageu marku to i tak mogą kierować się jego zawartością podczas dokonywania zakupów. Obecnie marki mogą nawet utworzyć swój sklep na profilu, a klienci mogą zostawiać na fanpageu opinie co może skłonić kolejnych użytkowników do zapoznania się z ofertą marki.

Wiele firm tworzy też grupy na Facebooku związane z jakimś wydarzeniem, linią produktów, usługami itd. W ten sposób tworzą wokół swojej firmy społeczność, która aktywnie się udziela.

Gdzie jeszcze można prowadzić profil firmowy?

Dla wielu branż takim miejscem będzie Instagram, którego właścicielem też jest Facebook. Można więc bez trudu połączyć fanpage firmowy i konto na Instagramie również firmowe, które posłużą do zbierania fanów, którzy będą się aktywnie udzielać.

Konto na Instagramie to przede wszystkim zdjęcia. Każdy lubi przeglądać zdjęcia, dlatego marki, które mogą pokazać piękne fotografie produktów, wykonanych usług czy z życia firmy mają największą siłę przebicia. Dlatego też mówi się, że nie każda branża wpasuje się w idee Instagrama.

Ale i tutaj można umożliwiać dokonanie zakupu produktów i przejście na stronę firmową, aby dokończyć zakup. Oprócz pokazywania ładnych zdjęć i zdobywania serduszek można też zdobyć klientów.

Inne portale do kontaktu z klientem

Nie można zapominać o Twitterze, choć ten jest mocno ograniczony funkcjami w porównaniu do Facebooka czy Instagrama. Część firm traktuje go jako miejsce ogłaszania nowości oraz odpowiadania na pytania klientów, co też może przynieść realne zyski marce oraz wypromować ją jako przyjazną konsumentom.

Na jakich portalach warto prowadzić fanpage firmy?
Oceń post