Jak wykorzystywać geolokalizację w marketingu mobilnym?

Geolokalizacja ma obecnie duże znaczenie w przypadku działań marketingowych. Informacje o położeniu konsumenta dają szerokie możliwości w zakresie docierania do niego z przekazem informacyjnym i, co za tym idzie, pozyskiwaniem nowych klientów.

Geolokalizacja a marketing lokalny

Informacje o położeniu mieszkańców stwarzają obecnie możliwości w zakresie sprzedaży i marketingu. Wskazuje się, że blisko co czwarta firma na świecie wykorzystuje dane, jakie uzyskuje się na podstawie np. urządzeń mobilnych, informujących o położeniu i miejscu przebywania klientów.  Ustalenie lokalizacji nie jest obecnie trudne, co zapewnia korzystanie z takich narzędzi jak np. geolokalizacja Google.

Geolokalizacja Google a dotarcie do klienta

Wykorzystanie tego narzędzia pozwala w praktyce np. pokazać znajomym gdzie spędzamy wakacje, a dużym firmom określić nasze położenie i dotrzeć z precyzyjnym przekazem marketingowym. Inne osoby mogą bez problemu określić, gdzie aktualnie przebywamy, a jedynym czego potrzebujemy jest konto Google. Wystarczy wejść w ustawienia konta, a następnie zaakceptować zasady korzystania z serwisu i zacząć korzystać z usługi geolokalizacji.

Narzędzia w usłudze geolokalizacji Google

Usługa określająca nasze położenie to Google Latitiude. Jest ona zintegrowana z innymi usługami, takimi jak: Google Maps i GTalk. Aby korzystać z określania położenia konieczne jest też PC lub telefon z aplikacją Google Maps – w sytuacji, kiedy chcemy korzystać z wbudowanego GPS’a.

Jak wykorzystywać geolokalizację w marketingu?

Firmy marketingowe posiadają różne narzędzia, wykorzystujące określenie położenia klienta w celu zwiększenia skutecznej sprzedaży. Popularny jest tzw. location-based marketing – co daje możliwość osiągania wyników, kiedy klient szuka lokalnych produktów. Jest to narzędzie dla telemarketerów, pozwalające tworzyć indywidualne oferty sprzedażowe. Wiąże się z faktem, że większość zakupów robimy blisko domu. Jak wskazują badania – do 25 km od miejsca zamieszkania. Łącząc to z faktem, że ponad 33% klientów posiada telefon typu smartphone – bardzo prawdopodobne jest, że będą oni szukać produktów on-line, a to okazja do działań sprawnych telemarketerów.

Lokalizowanie klienta odbywa się też z zastosowaniem takich narzędzi jak SALESmanago Marketing Automation, tworzących bazę informacyjną.

Lokalizacja klienta a marketing mobilny

Określenie lokalizacji klienta pozwala na wysyłanie mu ofert sklepów, które znajdują się w pobliżu lub przekazanie informacji handlowej telefonicznie – w sytuacji, kiedy wiemy czego szuka. Stwarza to szerokie możliwości w zakresie dobierania indywidualnych ofert.

Jak wykorzystywać geolokalizację w marketingu mobilnym?
Oceń post