Czy warto wykorzystywać SMSy w marketingu?

Marketing to tak szeroka dziedzina, że wiele osób długo zastanawia się nad tym, jakie działania marketingowe w swojej firmie podejmować, by skutecznie trafiać do potencjalnych klientów, budzić zainteresowanie oferowanymi produktami, a jednocześnie nie doprowadzić do zbyt wysokich kosztów prowadzenia reklamy. Pojawiają się często pytania, czy wiadomości SMS to dobra marketingowa opcja i czy warto będzie z niej korzystać. Wiele zależeć będzie od charakteru prowadzonej działalności i tego, co chce się reklamować przez SMS, jaką formę marketingu chce się wykonywać.

Masowe wysyłanie SMS-ów do klientów – czy jest skuteczne?

Masowa wysyłka SMS-ów to bardzo często realizowany mechanizm, jeśli chodzi o nowoczesne formy reklamy, stosowany bardzo często między innymi przez duże sieci handlowe, które stosują karty lojalnościowe i w ten sposób zbierają dane o klientach. W taki sposób po zebraniu danych mogą je następnie wykorzystać i wysyłać wiadomości z promocjami, informacjami handlowymi do klientów. Marketingowe bazy danych coraz częściej zawierają także numery telefonów do klientów, dlatego nie ma zaskoczenia, że następnie numery te są wykorzystywane w ramach podejmowanych działań reklamowych.

Jak się reklamować poprzez SMS?

W związku z tym jednak pojawia się pytanie, co to jest spam w telefonie, kiedy można mówić o spamowaniu klientów. Z jednej strony zbierane są zgody marketingowe, gdy klient przekazuje swój numer telefonu, więc zgadza się na to, że wiadomości SMS-owe będą mu wysyłane. Jednocześnie jednak w momencie, gdy tych wiadomości będzie bardzo dużo, może pojawić się zdenerwowanie. Dlatego sporo osób zastanawia się, kiedy wysyłanie marketingowych SMS-ów staje się spamowaniem. Jednocześnie wiele osób zastanawia się nad taką kwestią jak: reklama – jak napisać? Jeśli bowiem ma być ona rozsyłana przez wiadomości tekstowe musi być odpowiednio zwarta, nie może być zbyt długa, a jednocześnie musi przekazywać najważniejsze informacje, z jakimi chce się docierać do potencjalnych klientów. Dlatego właśnie odpowiednie rozpisanie reklamy do wiadomości SMS jest bardzo ważne.

Czy warto wykorzystywać SMSy w marketingu?
Oceń post