Jak reklamować aplikacje mobilne?

Smartfony i inne urządzenia mobilne są dzisiaj wszechobecne i oferują ogromne możliwości, zastępując nawet niektórym użytkownikom codzienne korzystanie z komputera. Trend ten związany jest z mocą współczesnego sprzętu mobilnego, który oferuje takie same lub nawet lepsze parametry od komputerów stacjonarnych czy laptopów. W związku z tym rośnie też liczba i możliwości rozmaitych aplikacji, które często są w stanie zastąpić desktopowe rozwiązania. Jak jednak promować aplikację mobilną w gąszczu konkurencyjnych rozwiązań?

Przed rozpoczęciem działań promocyjnych trzeba zdać sobie sprawę z tego, że użytkownicy instalujący daną aplikację mobilną oczekują przede wszystkim spełnienia swoich specyficznych potrzeb. Wiedzą oni zazwyczaj, czego chcą, jednak czasem warto uświadomić im istnienie konkretnych potrzeb, a w przypadku aplikacji bardziej innowacyjnych można podjąć się próby wykreowania potrzeb u użytkowników, co jest zadaniem niełatwym.

Aplikacje na urządzenia mobilne można podzielić na te, które adresowane są do przeciętnego użytkownika, a także te, które używane są przede wszystkim przez klientów biznesowych. Aplikacje mobilne dla biznesu promuje się nieco inaczej, gdyż dla docelowej grupy użytkowników liczą się przede wszystkim niezawodność, bezpieczeństwo i dostosowanie do zastosowań występujących w konkretnej branży czy firmie.

Najczęstszym powodem zainteresowania daną aplikacją przez typowego użytkownika jest jej polecenie przez znajomego. To wskutek takiej rekomendacji dochodzi do większości instalacji. Stąd popularność aplikacji często rośnie lawinowo.

Aplikacja musi być też promowana odpowiednio w sklepie, w którym zostaje umieszczona. Stąd ważna jest znajomość zagadnień związanych z ASO (App Store Optimization). Przez pojęcie to rozumiemy mechanizmy SEO (Search Engine Optimization) wbudowane w te sklepy. Umieszczone w opisie aplikacji odpowiednie słowa kluczowe sprawiają, że nasza aplikacja naturalnie awansuje na liście wyszukiwania i jest lepiej widoczna.

Kolejnym koniecznym działaniem jest promocja aplikacji w wyszukiwarce Google. Niezwykle ważne są też kampanie reklamowe Google. Istnieją specjalne narzędzia do promowania aplikacji mobilnych i dotarcia do interesującej nas grupy odbiorców.

Nie mniej ważna jest też promocja aplikacji na YouTube oraz innych serwisach społecznościowych, takich jak np. Facebook, Instagram, czy Tweeter. Facebook zawiera specjalne narzędzia do promocji aplikacji — App Ads. Skłaniają one do pobierania i korzystania z danej aplikacji. Aplikacje mobilne dla biznesu z kolei promować należy także na portalach biznesowych i branżowych, a także w serwisach społecznościowych skoncentrowanych na biznesie, takich jak LinkedIn.

Promocja aplikacji mobilnej to proces niezwykle złożony i wielowymiarowy, który wymaga przeprowadzania konsekwentnych i systematycznych działań w celu zaistnienia danej aplikacji w powszechnej świadomości konsumentów — szczególnie tych, którzy należą do najbardziej pożądanej grupy docelowej.

Jak reklamować aplikacje mobilne?
Oceń post