Co mówi logo o Twojej firmie?

Jak zostać zauważonym? To, że posiadana przez ciebie firma musi posiadać pozytywne opinie, a także wyróżniać się na tle konkurencji, to podstawa. Jednak równie kluczowym czynnikiem, wpływającym na jej popularność, jest jej znak graficzny. To, jak wyglądają loga internetowe, poprzedzone jest zawsze wnikliwą analizą charakteru firmy.

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie

Znak firmy jest pierwszą rzeczą, na jaką zwraca się uwagę. To, co przykuwa wzrok, zawarte jest w prostym układzie graficznym, wykorzystanych w nim kolorach i czcionce, jaką zostały zapisane konkretne nazwy. Jeśli logo jest czytelne i atrakcyjne dla klienta, postanowi on nawiązać z daną firmą współpracę. Podpisać można to pod zasadę „oceniania po okładce” — jeśli twoja marka prezentuje się dobrze z zewnątrz, staje się interesująca i składa niemą obietnicę, że jej wnętrze jest równie atrakcyjne.

Warunki, jakie każde logo musi spełnić

Co wpływa na pozytywny odbiór logotypu firmy? Przede wszystkim i co najważniejsze, musi ono trafić w gusta potencjalnych klientów. Inaczej wyglądać będą więc znaki firm młodzieżowych, a inaczej te, które reprezentują usługi na najwyższym poziomie. Liczy się także oddanie ducha firmy — grafika musi w sprytny sposób obrazować jej główne założenia i cele. Musi być też unikatowa i wyróżniać się na tle innych logotypów, tak by od razu kojarzona była wyłącznie z twoją firmą.

Psychologia koloru

To, jakie barwy zostały wykorzystane w znaku firmy, jest dość kluczowym krokiem w rozpoznaniu specyfiki jej działalności. Wpływają one także na zaufanie i ogólny odbiór klienta, co posiada swe wyjaśnienie w psychologii. Przykładowo, kolor żółty kojarzy się z ciepłem, radością i pozytywnymi aspektami życia. Kolor czerwony jest nacechowany emocjonalnie i wskazuje na żywiołową naturę marki. Kolor niebieski łączy się zaś ze zdrowiem, równowagą oraz skutecznością — nie bez przyczyny więc to właśnie ta barwa najczęściej występuje na znakach firm medycznych i zdrowotnych. Warto więc przemyśleć dobór kolorów, gdyż przypadkowo wybrany odcień może negatywnie wpłynąć na ogólne postrzeganie firmy.

Charakter firmy wyrażony w czcionce

Koślawe litery, proste pismo lub duże i potężne znaki — to, w jaki sposób została napisana nazwa twojej firmy, mówi o niej bardzo dużo. Tak jak w przypadku kolorów, wybór ten nie może być przypadkowy i musi odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów. Nie bez przyczyny marki zajmujące się rękodziełem posiadają logotypy z pismem odręcznym, a te oferujące sprzęty technologiczne — krój prosty i typowy dla tej dziedziny. Czcionki dzielą się na dwie grupy: szeryfowe i bezszeryfowe. Te pierwsze są bogate we wszelkie ozdobniki, zawijasy i ornamenty i wskazują, że dana firma stawia na elegancki styl i estetyczne podejście do świadczonych usług. Bezszeryfowe zaś, przez wzgląd na swą prostotę i czytelność, reprezentują sobą precyzyjność oraz pełną skuteczność działania.

Co mówi logo o Twojej firmie?
Oceń post