Dlaczego szybkość ładowania strony to jeden z najważniejszych czynników sprzedażowych

Dla osób prowadzących sprzedaż online najważniejsze są wyniki sprzedaży. Jak osiągnąć wysoką sprzedaż? Same popularne towary, w dobrych cenach i wysyłka lub porady techniczne do wybranej usługi nie wystarczą. Przede wszystkim strona internetowa musi działać idealnie. W praktyce oznacza to, że czas ładowania strony przekłada się na ilość dokonanych transakcji. Jeśli strona działa za wolno wiele osób porzuca nawet już napełniony koszyk, ponieważ niecierpliwi się, nie mogąc w kilka sekund dokonać transakcji.

Od czego zależy czas ładowania strony?

Bardzo wiele różnych czynników może wpływać na prędkość ładowania strony internetowej. Są to czynniki typowo techniczne jak: oprogramowanie strony np. sklepu, hosting, szablon czy inne elementy w kodzie strony, które obciążają serwer. Czasem problem generuje też połączenie z programem magazynowym, księgowym czy do wysyłek.

Kolejna kwestia to waga strony. Chodzi tutaj o wielkość grafiki, animacji, filmów czy skryptów. Przykładowo każde zdjęcie ma wagę wyrażoną w MB. Im więcej dobrych jakościowo i dużych zdjęć, tym większa ich waga, a to z kolei obciąża stronę i może prowadzić do tego, że będzie działała bardzo wolno. To czy technicznie strona działa poprawnie i szybko można sprawdzać narzędziami do analizy szybkości ładowania strony, które jednocześnie mogą też wskazać, co nadmiernie ją obciąża.

Oczywiście nie chodzi tutaj o pozbycie się atrakcyjnej strony na rzecz prostej z małą ilością zdjęć, ale o takie ustawienie od strony technicznej strony, aby była jednocześnie atrakcyjna wizualnie i szybko działała.

Dlaczego szybkość ładowania strony jest ważna w sprzedaży?

Tempo życia się zmieniło na szybsze, a zatem powszechnym oczekiwaniem jest po prostu, że coś stanie się szybko. Większa część osób po prostu nie lubi czekać na cokolwiek, a więc nie będzie czekać, aż strona internetowa się załaduje przez minutę, bo inne strony ładują się w 5 sekund. Ponadto może być też tak, że zaistnieje obawa o to, czy strona na pewno dobrze działa skoro jest taka wolna. Część osób przyznaje, że obawia się, że dokona zapłaty za transakcje, ale z powodów technicznych na takiej stronie nie zostanie ona zarejestrowana. Co innego na stronach, które działają super szybko, tu zaufanie do ich działania jest większe.

Można się powołać na badania Google z 2016 roku, gdzie udowodniono, że jeśli czas ładowania strony przekracza 5 sekund to strona traci 40% konwersji, a liczba konwersji to liczba zdarzeń takich jak np. dokonanie zakupu. Oznacza to realny spadek sprzedaży o 40% tylko dlatego, że strona ładuje się wolno.

Dlaczego szybkość ładowania strony to jeden z najważniejszych czynników sprzedażowych
Oceń post