Jak dbać o wizerunek firmy poza Internetem?

Wraz z rozwojem Internetu i sieci społecznościowych przyjęło się sądzić, że kreowanie wizerunku firmy odbywa się praktycznie wyłącznie w sieci. Tymczasem w praktyce coraz częściej okazuje się, że dobre medialne opakowanie nie wystarcza, aby zbudować wizerunek firmy.

Identyfikacja wizualna, czyli budowanie wizerunku firmy

Jeśli zastanawiamy się jak poprawić wizerunek firmy, to powinniśmy przede wszystkim zrozumieć czy jest identyfikacja wizualna. W skrócie sprowadza się to do banalnego i wyświechtanego banału – jak cię widzą, tak cię piszą. Dlatego przede wszystkim musimy poprawić elementy wizerunku firmy. To wymaga naprawy całej tożsamości. Chodzi tu o logo, styl komunikacji, kolorystykę czy pierwsze wrażenie, z jakim spotyka się klient. Nie może być banalnie, a jakiekolwiek odróżnienie się od innych firm jest tutaj bardzo mile widziane. Bez względu na to, jaką formułę wybierzesz, to wszystko musi być ze sobą spójne i co najważniejsze estetyczne.

Reklama dźwignią handlu

Wiele osób wychodzi z założenia, że reklama w sensie drukowanym czy papierowym już się nie opłaca. To nieprawda i tworzenie pozytywnego wizerunku firmy zaczyna się od drobiazgów, takich jak wizytówki. Dlatego warto zwrócić się do profesjonalnego grafika, który pomoże nam zaprojektować nowe logo oraz obraz naszych wizytówek i innych materiałów reklamowych. Gdy wszystkie projekty są już gotowe, czas na wybór drukarni. Bardzo ważne jest wykorzystanie właściwych, co oznacza ładnych materiałów, na których będziemy drukować wszelkie reklamowe materiały. Warto wybierać wszechstronne drukarnie, w których można wykonać wiele materiałów w jednym parku maszynowym i takie, które mają doświadczenie w wykonywaniu zleceń tego typu. Nie zapomnijmy o papierze firmowym, który jest bardzo ważny dla budowania wizerunku. Ulotki, plakaty i katalogi firmowe także będą przydatne. Te materiały wciąż mają ogromną moc, jednak pod warunkiem, że są dobrze zaprojektowane. Wszystko to oczywiście kosztuje, czasami dużo więcej niż reklama w Internecie, ale należy ten wydatek traktować jako inwestycje w naszą przyszłość.

Jak dbać o wizerunek firmy poza Internetem?
Oceń post